Getuigenissen

Om te beginnen
Merci voor je kaartje, was echt onverwacht en hangt netjes met magneet op de frigo.
Met mij begint het te beteren. Ik had alleen niet gedacht vorig jaar dat dit proces zo intens was. Ik dacht steeds binnen een week ben ik beter maar.. nog steeds zit ik thuis!!
Er is ook goed nieuws: ik heb een vriend .. een goede, brave, deftige, lieve, knappe jongen.
En, sinds een maand geleden ben ik uit eigen kracht beginnen op te ruimen en organiseren . Als je zou zien hoe het er nu bijligt, ..je zou echt trots op me zijn.
Voor mij is dit precies ook een teken van herstel, grondig herstel.
Ik kom mezelf steeds tegen tijdens het opruimen. Ik weet niet hoe ik het anders kan zeggen.
Ik ben je ook heel dankbaar dat je me niet beoordeelde en dat je niet opgaf.. dat betekende (en betekend nog steeds) veel voor me!
Als ik aan de volgende mijlpaal zit zou ik deze graag met je willen delen als dat oké is.
Veel geluk en een goede gezondheid dit jaar.
Groetjes
M. De Vylder


Toen ik in de Libelle meer informatie las over hetOverzicht, toen wist ik : ‘Ja, dit is mijn kans om eindelijk aan die wanorde in de kelder en de garages te beginnen’.
Ik heb onmiddellijk contact genomen met Ellen van hetOverzicht, ik hoorde al direct dat zij het helemaal zag zitten om die ‘puinhoop’ met mij samen tot orde en inderdaad tot overzicht, te brengen!
Ik kan alleen maar zeggen dat ik nu een zeer gelukkig mens ben, dankzij Ellen die mij als coach door die opruim gesleurd heeft!
Een echte aanrader dus!

Vanwege een anonieme libellelezeres


Beste Ellen,

Dank je voor ‘het duwtje in mijn rug’.

Ik was mij bewust dat ik orde moest brengen in mijn spullen om mij beter te voelen in mijn vel.
Ruimte in je huis, ruimte in je hoofd, heb ik eens gehoord.

Toen we begonnen vond ik het wel raar en was een beetje gegeneerd dat ik zo emotioneel werd.
Ik stockeer veel spullen die ik niet gebruik waar ik een emotionele band mee heb. Daarom had ik het zo moeilijk denk ik. Ze zaten niet zozeer in die kast die we onder handen hebben genomen maar toch….
Misschien is dit ook afscheid nemen en hoort het bij het verwerkingsproces bij een overlijden.

Toen we bezig waren had ik er zin in en hebben we samen alles goed ingedeeld.
Het was heel handig van jou om dozen mee te brengen om te sorteren.

Je liet de beslissing om de spullen die ik wilde wegdoen aan mij over. Ik heb nooit het gevoel gehad dat je mij verplichte iets weg te doen maar hielp mij wel inzien hoe ik alles kon sorteren.
Je goede raad om diezelfde dag de spullen naar hun toegewezen plaats te brengen was een heel goede tip.
’s Avonds waren de spullen waar mijn man en dochters nog een beslissing moesten overdoen, terug opgeruimd! Kringloop, Asielcentrum, dochters die diezelfde dag langskwamen… Ze hebben ook wat spulletjes mee naar huis genomen. Zo blijven de spullen ‘in de familie’. Ik hoop alleen niet dat ze in dezelfde val trappen als ik en beginnen te verzamelen.

Met de feestdagen is het opruimen even aan de kant geschoven
Voor 2017 maak ik een haalbare planning en ga ik vol goede moed ertegenaan.
Mijn planning is verspreid over 3 maanden ….Als je een groot huis hebt met veel plaats hou je veel bij….

Ik ben mij ook heel bewust van mijn nieuw koopgedrag. De woorden die je herhaaldelijk zei: Heb ik het nodig en maakt het mij blij?  Zitten in mijn hoofd.

Winkelen doe ik bewust even niet. Zo kan ik mij niet slecht voelen als ik iets koop dat ik niet nodig heb.

De tip die ik van jou gekregen heb om mijn kleerhangers andersom te hangen en later te kijken welke kleerhangers anders hangen doordat ik de kleren gedragen heb pas ik ook toe op mijn schoenen.

Alvast bedankt dat je mij hebt geholpen.

P.C.


Eindelijk een opgeruimde kast.
Weer overzicht in al die babykleertjes die ik hier en daar gekregen heb en heel belangrijk: eindelijk alles gesorteerd per maat en geslacht. Duidelijk gemarkeerd op de doos wat waar in zit!
Aangezien er een verhuis op komst is en een derde kindje was het hoog nodig al eens een kast waar ik alles maar bleef in proppen uit te mesten en te sorteren. Wat mag er weg, wat houd ik? Er alleen aan beginnen kwam er niet van! Daar was Ellen van hetOverzicht. Geduldig en praktisch ging ze met mij en mijn rommelige kast aan de slag. Wat een resultaat! Een overzichtelijke kast en 3 grote dozen voor kansarme kindjes EN een hele last van mijn schouders!
Zelfs mijn ventje is er gelukkig mee!
Bedankt!!!

O.H.
  


Na 11 jaar van alles bijgehouden te hebben en telkens met nog meer spullen op de zolder gestapeld te hebben was het hoognodig om onze zolder op te ruimen…

Wij zagen er niet direct graten in…. Dankzij de hulp van Ellen is dit toch in orde gekomen. Dit was nodig! Hadden we Ellen niet gehad, stond het er nu nog bij zoals het was. Toen ik al die dozen van het zolder aan het halen was, had ik echt iets van: “Die dozen terug de zolder op, klep dicht en …..” Ik zag het niet echt zitten. Uiteindelijk bleek dat we veel hadden bijgehouden waar we niet direct iets meer mee deden. Veel lege dozen waar het speelgoed of elektronica stuk van was, ook veel speelgoed en babyspullen waar de kinderen uit gegroeid zijn, deze hebben we dan te koop gezet, een heel deel kledij hebben we aan een goed doel gegeven, en uiteindelijk zijn we 2 keer naar het containerpark kunnen rijden. Dit dankzij de praktische aanpak en tips van Ellen waardoor we dit toch overzichtelijk hebben kunnen aanpakken. Nu zitten we met een mooi opgeruimde zolder én kunnen we weer ademen!

Bedankt Ellen!

P.D.M.

20161113 20161113 2016111 201611 20161120_14294 img-2016111


Zo ontzettend stoorde het me… die lelijke kast in de living die ooit (maar wanneer ?) aan vervanging toe is, maar ondertussen toch een prominente plaats inneemt vlak bij keuken, eettafel en doorgang… kortom de ideale plaats om dan bovenop lelijk ook nog vergaarbak van allerhande rommel te worden waar ik geen weg mee wist of die heel vaak gebruikt werd. En toen, hoera… kwam Ellen. Met een duidelijk plan (weg, hier of elders) maakten we een onderverdeling in de spullen die er lagen en zochten een nieuwe indeling… Tot mijn grote teleurstelling konden  er maar weinig spullen echt weg (of is dat misschien gewoon een geruststelling dat alles wat er lag echt wel nodig was maar ook gewoon een plaats nodig had?), maar toch lijkt de kast nu veel leger. Een paar dingen zijn verhuisd, de rest heeft gewoon een veel duidelijker plaats gekregen… Enthousiasme alom hier thuis. Van de oudste (9) die toen hij thuis kwam uit school “waw” zei en op slag voorstelde om samen elke dag een rommelplekje aan te pakken, van de man die toen ik op zijn vraag waar iets moest gewoon kon zeggen “Oh, in de kast, in de doos met ‘lintjes’ erop” (maar die ook – het moet gezegd – vraagt om bijsturing aangezien dees of geen toch niet op een superpraktische plaats ligt) en gewoon heel veel voldoening bij mezelf als ik ’s morgens aan mijn ontbijttafel zit en op een kast kijkt waar nu mooie dingen in staan (of kunnen gaan staan… plaats genoeg nog) en die rustig oogt. Het geeft me instant zin om ook de rest van mijn huis stukje bij beetje aan te pakken… Nu alleen de koe bij de horens vatten. Of Ellen nog eens uitnodigen…

Kim


“Hoe gemakkelijk is het om door je stock te kunnen gaan en waar alles op zijn plaats ligt.”
Merci voor de praktische organisatie!

Anoniem


Als zelfstandige ondernemer krijg je na enkele jaren best wat documenten bij elkaar. Buiten de driemaandelijkse btw-aangifte die door de boekhouder wordt geregeld, zijn er natuurlijk nog wel zaken die in orde moeten worden gebracht. Alle paperassen werden door de jaren heen bijgehouden in meerdere mappen verdeeld over verschillende kasten in verschillende ruimtes, met als gevolg dat het snel een onoverzichtelijke boel werd. Voeg hier nog ADD (atention deficit disorder) aan toe en een verhuizing met talloze verhuisdozen en voor ik het goed en wel besefte, zat ik in een administratief kluwen waar ik geen kant mee uit kon. Hoogtijd om een hulplijn in te roepen! En daar was dan “hetOverzicht”.  Na ons eerste kennismakingsgesprek begreep Ellen precies waar de pijnpuntjes zaten. Ze kwam al snel met een op maat gemaakte oplossing wat resulteerde in welgeordende mappen met bijpassende labels opgeslagen in één kast.  Drie sessies later had ik niet alleen een overzichtelijke administratie, maar ook een manier om dit in de toekomst zo te houden. Weg met de chaos, dank je wel Ellen!

Anoniem

Scroll naar boven